Overslaan naar content

• Concernstaf

Functieomschrijving

Welke uitdaging bieden wij

In deze cruciale rol ben jij de drijvende kracht achter het uitvoeren van interne controleactiviteiten. Jouw verantwoordelijkheid strekt zich uit tot het handhaven van een betrouwbare organisatie, waarbij je de bedrijfsprocessen grondig toetst op naleving van afspraken en wet- en regelgeving. Hiermee waarborgen we een overzicht van mogelijke risico's.

Wat deze functie bijzonder maakt, is dat je niet alleen beoordeelt, maar ook proactief bijdraagt aan de optimalisatie van processen binnen onze groeiende organisatie. Je doet dit onder andere door het geven van adviezen op basis van jouw bevindingen. Jouw veelzijdige taken omvatten niet alleen de Verbijzonderde Interne Controle (VIC), maar ook het bijdragen aan het interne controleplan en het uitvoeren van audits. Je onderzoekt de doelmatigheid, doeltreffendheid en rechtmatigheid van het handelen van de organisatie en evalueert de doeltreffendheid van het beleid. Kortom, een mooie kans om actief bij te dragen aan de groei en verbetering van onze organisatie.

Welke verantwoordelijkheden krijg je?

Met de invoering van de rechtmatigheidsverantwoording is er een groeiende behoefte aan een geavanceerde aanpak van de VIC, primair gericht op het beoordelen van de toepassing en effectiviteit van interne controlemaatregelen. Jij speelt een sleutelrol door te zorgen dat processen goed zijn beschreven, risicoanalyses up-to-date zijn en interne controles waar nodig worden aangepast. Van initiatie tot eindrapportage voer je deze taken zelfstandig uit. Met jouw bevindingen en adviezen draag jij bij aan het lerend vermogen van de organisatie. De door jou gegenereerde rapportages dienen als informatieve instrumenten voor sturing, beheersing en besluitvorming.

Je krijgt de volgende verantwoordelijkheden:

• Het uitvoeren van de Interne controle en op termijn Verbijzonderde interne controle;
  • Adviseren en begeleiden van de organisatie bij de inrichting van de Interne Controle;
  • Advies geven over en zorgdragen voor het vastleggen, actualiseren en verbeteren van processen binnen de gemeente;
  • Zorgdragen voor het vastleggen en optimaliseren van de processen;
  • Opstellen en uitvoeren van risicoanalyses, werkprogramma's en dossiervorming;
  • (Laten) uitvoeren audits, uitvoeren van 213a onderzoeken en documenteren in auditrapporten;
  • Bijdragen aan de totstandkoming van de rechtmatigheidsverantwoording;
  • Optreden als gesprekspartner voor de Concerncontroller, de Senior Controller en de Accountant.

Vereisten

Waar ben je goed in

Als Adviseur Interne Controle ben jij de onafhankelijke kracht die kritisch meedenkt, duidelijke grenzen stelt en essentieel tegenwicht biedt. Jouw vermogen om zowel interne als externe processen te overzien en naadloos te verbinden, geeft jou een cruciale rol in het streven naar effectieve bedrijfsvoering. Jouw (on)gevraagde proactieve en doortastende adviezen dragen bij aan de optimale inrichting en uitvoering van de interne controle.

Je analytisch denkvermogen, nauwkeurigheid en gestructureerde aanpak onderscheiden je. Of je nu zelfstandig werkt of in een team, je brengt de benodigde expertise met lef en humor. Stevige discussies schrikken jou niet af; je ziet ze als kansen voor verbetering. Daarnaast weet je verbinding te creëren en samenwerking te bevorderen en help je de organisatie bij de implementatie van de Three Lines.

Op welke ervaring bouw je verder

We zien het volgende graag in jou terug:

• Je beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau;
  • Je hebt werkervaring opgedaan in een soortgelijke rol;
  • Je hebt kennis ten aanzien van verrichten van (V)IC, doelmatigheidsonderzoeken en audits;
  • Je kan goed samenwerken met verschillende disciplines op verschillende niveaus;
  • Je bent analytisch, hebt overtuigingskracht, bent stressbestendig en hebt aandacht voor kwaliteit.

Wat bieden wij nog meer

Voor jouw harde werk en inzet bieden we je een passende beloning. Wij bieden jou de volgende arbeidsvoorwaarden:

• Je salaris bedraagt maximaal € 6.072 o.b.v. 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en werkervaring conform schaal 11;
  • Individueel keuzebudget van 19,8%;
  • Een ruim aanbod in cursus- en opleidingsmogelijkheden, gericht op jouw ontplooiing en ontwikkeling;
  • Een duurzaam pensioen via het pensioenfonds ABP, waarvan 70% vergoed door de werkgever;
  • Een arbeidsovereenkomst van 12 maanden met zicht op een contract voor onbepaalde tijd.

Meer weten? Bel of solliciteer direct!

Past deze uitdaging bij jou als persoon en zie jij raakvlakken met jouw eigen ervaring en hetgeen wij vragen, reageer dan nu!

Heb je vragen. Neem dan contact op met:

• Wanda Bouwmeester (06 – 589 807 48) Concerncontroller;
  • Marloes van de Pol (06 – 42 07 66 45) Corporate Recruiter.

Locatie en gespreksdata

De sollicitatiegesprekken worden gevoerd in het gemeentehuis aan de Tobias Asserlaan 1 te Bergschenhoek.

of